donderdag 1 december 2011

Expertbijeenkomst 1: AK, stadsgeografie

Stadsgeografie
24 november 2011

1. Wat verwachtte je te leren in deze themabijeenkomst?
Ik verwachtte dat ik meer te weten zou komen over binnenlandse en buitenlandse migratie. Ook verwachtte ik dat we ons zouden gaan verdiepen in stadsuitbreiding.

2. Is deze verwachting uitgekomen?
Ja, dit is zeker waar een groot deel van de les over ging. Eerst hebben we het gehad over wat basis begrippen, bijvoorbeeld: wat is fysische geografie en wat is sociale geografie. Daarna hebben we het gehad over migratie en stadsuitbreiding. Door het lied 'Langs het tuinpad van mijn vader' gingen we Nederland 'langs' wat betreft migratie. Ook heb ik geleerd dat er in de jaren '60 en '70 een sterke economische groei was in Noord-West Europa. Ook kwamen er begrippen naar voren waar ik nog nooit van gehoord had, bijvoorbeeld: 'tribaal-rurale cultuur'.

3. Wat ben je van plan met de aangeboden kennis/inzichten te gaan doen?
Ik heb nu een bredere kennis en betere begripsvorming met betrekking tot stads geografie. Dit zal ik in mijn stage nu niet echt toe kunnen passen (bij de kleuters), maar later misschien wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten