vrijdag 9 december 2011

Expertbijeenkomst 2a: Nederlands als tweede taal I

Nederlands als tweede taal I.
7 december 2011
1. Wat verwachtte je te leren in deze themabijeenkomst?
Ik verwachtte dat ik na deze themabijeenkomst een goed beeld had van NT2 leerlingen, bijvoorbeeld wat hiervan kenmerkende problemen zijn en hoe je deze kunt behandelen, maar ook wat er d.m.v. VVE voor de schoolperiode aan gedaan kan worden.

2. Is deze verwachting uitgekomen?
Ik weet wel wat het doel is van VVE en hoe dit wordt gedaan, aan de hand van welke methodes bijvoorbeeld. Ook weet ik nu dat er verschillende NT2-leerders zijn en hoe deze kunt 'behandelen'. Er zijn bijvoorbeeld speciale klassen waarin de Nederlandse taal dan speciaal centraal staat voor deze leerlingen.

3. Wat ben je van plan met de aangeboden kennis/inzichten te gaan doen?
Op mijn stage kan ik hier nu weinig mee. Ik heb geen NT2 leerlingen in mijn klas bijvoorbeeld. Wel vind ik het erg interessant om hier meer over te leren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten