donderdag 1 december 2011

Kleur 2: Intercultureel onderwijs

Intercultureel onderwijs
30 november 2011

1. Wat verwachtte je te leren in deze themabijeenkomst?
Ik verwachtte meer te leren over het begrip 'cultuur'. Zo zag ik op de kaart allerlei begrippen staan waarvan ik van sommige niet wist wat het betekende. Ook was ik erg benieuwd naar cultuur met een koppeling naar het onderwijs: wat zijn de consequenties voor het onderwijs? Hoe kun je omgaan met cultuurverschillen in het onderwijs?

2. Is deze verwachting uitgekomen?
Ja, we hebben veel geleerd over het begrip 'cultuur' en ook de andere begrippen zijn grotendeels uitgelegd en toegelicht. Ook hebben we het gehad over cultuurverschillen in het onderwijs. Hoe je hier zelf tegenaan kijkt en wat je hiermee zou doen.

3. Wat ben je van plan met de aangeboden kennis/inzichten te gaan doen?
Ik kan dit nu in mijn stage niet toepassen omdat ik niet op een stadsschool stage loop. In mijn stage klas zijn geen cultuurverschillen. Wel zal ik dit meenemen voor later(en voor het tentamen). Wel heb je dus te maken met de Nederlandse cultuur, waarmee je op stage aan de slag zou kunnen gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen